Re: [WEB] Re: [MISC] Ja de FORSVINDER - was: Re: [MISC] Forsvinder der poster fra news:sslug.dk?

On Mon, Feb 26, 2007 at 11:50:58 +0100, E. Sjørlund wrote:

> Selvsagt ikke.
> Problemet jeg kan se er: hvordan får man opdateret tyge med en ny
> brugers mailadresse hurtigt nok.

Måske admin vi skal spørge, maillister mv. er ikke noget www_admin
har adgang til, men der findes et program der kan lave en liste
med alle sslug medlemmer.
Så er  der lige det praktiske med hvordan der kan laves noget
overførelse af den crypt/hash udgave af listen, måske ssh, sync eller ?

Og findes der noget crypt/hash der kan tage en længere streng
som en emailadresse , da den normalt crypt() er til kun 8 tegn :(
Måske md5() er god nok, så i simpleste form  et script/program der
laver email-listen om til en lite med md5() hash's af emailadresserne.

Et andet problem er at postsystemet stadig kan afvise nye indlæg
og disse "fejl" vil newsportal ikke kunne fange, men det er forhåbentlig
sjældent det vil ske, hvis email er næsten-valideret.

Næste trin kunne være en mysql database med email, login og password
så det evt, kunne bygges sammen med andre programmer som wiki ....

--
mvh Frank Damgaard  |