Re: [WEB] Re: [MISC] Ja de FORSVINDER - was: Re: [MISC] Forsvinder der poster fra news:sslug.dk?

On Sun, Feb 25, 2007 at 19:36:46 +0100, E. Sjørlund wrote:

> <snip> tyge har ikke mailadresserne, de ligger kun i postlistesystemet
>
> Hvad ville problemet være i at lægge en krypteret liste med kendte
> mailadresser fra sslug over på tyge, og så validere mod den?

der skal kodes nogle programmer der automatisk laver den liste
på sslug og overfører til tyge (evt. til noget mysql import)

Hvis det laves så skal der ikke så meget til i newsportal-php
så man kan checke/validere sin email, og en sammenligning af
crypt-hash eller lignende er nok, så ligger data heller ikke i clear
på tyge.

> Jeg kan se noget synkroniserings-sjov, men det er vel mest i forbindelse
> med nyoprettede. Udgåede kan godt vente en dags tid eller to på at miste
> deres adgang til at poste via forummet.

jeg gider bare ikke dagligt manuelt synkronisere .... :)

> Her er mit forslag til hvordan siden med et valgt indlæg kunne være:
>
> A: Oplys navn og e-mail på forummets forside med checkbog "Husk mig"

kan browserens auto-gem ikke bruges?
ellers skal der lige bøvles med en del cookie-opsætning
(jeg har noget liggende et sted der kan sikkert kan tilpasses ).

> B: Opslag eller anden form for validering af den oplyste mailadresse.

se øverst.

> C: TOP på alle efterfølgende sider = "Du kan ikke poste i dette forum,
> da din mailadresse er ukendt" hvis dette er tilfældet, eller en
> velkommen "e-mail" tekst, hvis adressen er kendt.

må være nok når man forsøger at poste, og hvis det ikke lykkedes
så at man kan se sin posting i browseren så man kan evt klippe-klistre
og gemme indtil man har tilmeldt.

--
mvh Frank Damgaard  |