Re: [WEB] Re: [MISC] Ja de FORSVINDER - was: Re: [MISC] Forsvinder der poster fra news:sslug.dk?

Frank Damgaard wrote:

> Dette er ikke muligt :(
<snip> tyge har ikke mailadresserne, de ligger kun i postlistesystemet
> på sslug.

Hvad ville problemet være i at lægge en krypteret liste med kendte
mailadresser fra sslug over på tyge, og så validere mod den?

Jeg kan se noget synkroniserings-sjov, men det er vel mest i forbindelse
med nyoprettede. Udgåede kan godt vente en dags tid eller to på at miste
deres adgang til at poste via forummet.

> Hele problemet er at der i så fald skal laves et centralt
> login/adgangsystem på sslug der kan arbejde sammen;  også
> med wiki, og evt, kommende CMS og/eller andet hjemmestrikket.
Hvorfor. Det skal primært fange slåfejl i egen mailadresse, manglende
mailadresse og den slags. Jeg er ikke ude efter en egentlig godkendelse,
blot en advarsel om, at det ikke nytter at klikke på knappen "Post"

> p.t. må vi leve med manglende validering.
> Og ellers kunne man jo teste på sslug-test inden man skriver
> længere indlæg.
Der ved nybegyndere i denne sammenhæng jo ikke, og det ved du også godt.

> Kører man på sin egen PC kan man jo få sin browser til at huske
> mailadressen....

Jo da, men målet er vel at gøre det så svært som muligt at undgå at
opdage, at der er noget galt.

Her er mit forslag til hvordan siden med et valgt indlæg kunne være:

A: Oplys navn og e-mail på forummets forside med checkbog "Husk mig"
B: Opslag eller anden form for validering af den oplyste mailadresse.
C: TOP på alle efterfølgende sider = "Du kan ikke poste i dette forum,
da din mailadresse er ukendt" hvis dette er tilfældet, eller en
velkommen "e-mail" tekst, hvis adressen er kendt.

1: Topfelt. (info om listen, tråden osv.)
2: Det indlæg, der læses lige nu med mulighed for at klippe i det.
3: Konto-info (toppen fra den nuværende "Svar" side)
4: Evt. fejlmeddelelser om manglende mail-adresse, brugernavn eller
ukendt mail-adresse.
5: Indtastningsfelt
6: Post-knappen og "Husk mig" checkboxen.

Det behøver ikke at være et vandtæt system, som du selv skriver ligger
den egentlige validering i postserveren, men det kunne måske gøre det
mere sikkert for brugeren, at alt nu også er på plads.