Re: [WEB] Subversion og charset encoding

Jan Trøjgaard wrote:

> Hvis jeg henter et repository til svn, konvertere mit system atuomatisk,
> filerne til den charset encoding jeg har på mit system (UTF-8), men hvis
> jeg commiter til svn, levere der så også jvf. min locale opsætning. Det
> giver problemer, hvis svn-serveren har en ISO-encoding som standard.
>
> Hvordan sikre jeg at min svn-klient oploader, med den encoding som
> serveren har, uden at ændre min egen locale-opsætning?

Ok, så der var ikke mange muligheder, for at sørge for at mit system
konvertere filer til ISO-8859-1, når jeg oploader til svn og jeg ville ikke
ændre hele mit system fra UTF-8 til iso-8859-1.

Løsningen blev:
Efter som jeg bruger bluefish, til at redigere filer, valgte jeg at sætte
den til iso-8859-1 som standard.
Det har ikke nogen betydning for læsning at filer lokalt, da der køres med
UTF-8, så den håndtere alle filer godt. Samtidig kan jeg redigere filer til
mit lokale svn-repository og bluefish sørger så for at de bliver gemt i
ISO-8859-1 format.

 Med venlig hilsen

 Jan Trøjgaard