Subversion og charset encoding

Hvis jeg henter et repository til svn, konvertere mit system atuomatisk,
filerne til den charset encoding jeg har på mit system (UTF-8), men hvis
jeg commiter til svn, levere der så også jvf. min locale opsætning. Det
giver problemer, hvis svn-serveren har en ISO-encoding som standard.

Hvordan sikre jeg at min svn-klient oploader, med den encoding som serveren
har, uden at ændre min egen locale-opsætning?

Med venlig hilsen

Jan Trøjgaard