Re: [WEB] opdatering

Sun, 21 May 2006 14:05:56 +0200, Jan Trøjgaard <sslug@sslug> skrev:

Jesper Krogh wrote:

I sslug.web, skrev Jan Trøjgaard:
 Så er der kommet en lille opdatering til mokup'et, jeg har lavet runde
 hjørner på header og footer. de ser ganske godt ud i konqueror, men i
 firefox 1.08 ser næsten ok ud, det skal selvfølgelig rettes.
 Jeg er goså begyndt på en menu, men den kræver temmelig meget mere end
 den er endnu.

Det ser godt ud..

Vi brainstormede lidt omkring toppen i onsdags, hvis der er nogle der
kan finde et godt billede af øresundsbroen og putte ind i højre side af
topbaren, så ville det vel passe meget godt til "skåne/sjælland"-delen
af SSLLUG og vi har pingvinen repræsenteret.

Vi blev også lidt enige om at topbaren nok er lige "dominerende" nok..
og vil vil prøve at "slanke den" lidt så den bliver lidt tyndere. Dækker
p.t. 20-25% af min 1024x768 skræm.
Hvis topbaren er dominerende, skal vi så ikke prøve at lægge den helt op til
toppen af browservinduet og se hvordan det ser ud. Så vil det godt nok kun
være den nederste del af toppen der bliver rundet men til gengæld vil den
fylde mindre i forhold til resten af siden.
Hvis hele topbaren gøres til ét billed, kan det scaleres dynamisk via css, ved at sætte dets bredde relativt i forhold, enten til basis elementet (html eller body) eller til "containing block element".

Vedr. rundede hjørner er jeg, helt personlig selvfølgelig, mere til at top og bund er med skarpe hjørner og indholds- og menu-boksene er med rundede, da jeg tror det vil give en indrammende effekt og gøre indholdet mere "blødt" og imødekommende.

Ang. menuen: Hvad er det specifikt, der "blev noget mere vanskelig at lave/arbejde med end jeg havde
troet, men så er det bare et problem der tager længere tid at løse."

Hvis du kort kan beskrive hvad det er den skal kunne, skal jeg gerne se om jeg kan hjælpe.

--
Med venlig hilsen
/Zmit/