Re: [WEB] SSLUG web.

I sslug.web, skrev Jan Trøjgaard:
>  så har jeg lavet det vi har snakket om i løbet af ugen og lagt op på min
>  side: http://www.troejgaard.dk/mokup.html

Den er knapt så "levende" som den du lavede først.

Phillip og jeg sad også og arbejdede lidt med det i Onsdags, resultatet
kan ses her.

http://shrek.krogh.cc:3000/calendar/

Vi førsøgte at gøre logo'et lidt mindre "badge-agtigt". Vi fik lavet
den dynamiske kant .. bibeholdt den godtnok i grå, det syntes jeg giver
en "god effekt".

>  Hvad med tekst-typer, de er sat lidt MS, dem vil jeg gerne lave om, men ved
>  ikke havd der er mest anvendt i W3C godkendte browsere. Er det bare at
>  definere 'font-family'? eller skal der være en 'Vernada' og en tilsvarende
>  til firefox/Konqueror og Opera?

Jeg er ikke specielt meget inde i font-teknologi.

>  Jeg har ikke selv MS-fonte men syntes at det vil være meget bevendt at de
>  bliver defineret aligevel, så nykommere til Linux-verdenen stadig har et
>  pænt layout når de ser på vores side.

absolut!

>  Jeg vil også høre om hvilket format af xhtml vi skal køre: 'strict' eller
>  'transitional'. for mig betyder det ingen ingen ting om det er det ene
>  eller det andet, men vil aligevel holde på 'strict'.

Strict gerne :-)

> [...]
>  når jeg tjekker den hos W3C, men det kan rettes når vi er nået til det
>  punkt hvor tingene er som det skal være. Desuden kommer de fleste 'error'
>  og 'warning' fra de link der er sat ind i <a href="#">.
>
>  For style sheet'et er det kun mindre ting som ikke er i orden, så
>  validatoren giver 'warnings' og dem kan jeg hurtigt rette.
>
>  Jeg overvejer at lave runde hjørner med CSS for det ser lækkert ud og så vil
>  det også være noget som tager noget fra det 'gamle' design med over i det
>  nye og jeg vil også gerne lave en anden menu, noget a la det

Jeg så gerne at menuen blev "hierakisk", på en eller anden måde, så en
side kunne have flere under-sider uden at der skulle poppe en ny menu op
et tilældigt andet sted på siden, som der eksempelvis gør her:
http://www.sslug.dk/forening/

Jesper