Re: [WEB] SSLUG web.

så har jeg lavet det vi har snakket om i løbet af ugen og lagt op på min
side: http://www.troejgaard.dk/mokup.html

De ting jeg har gjort er skrevet neden for og der er nogle ting jeg gerne
vil have snakket igenenm, sådan noget som fonte osv.

jeg har fjernet 'container' definitionen og ændret baggrunden til hvid (da
den var defineret til grå i 'body'sektionen), jeg syntes at resultatet blev
godt og jeg slap for at skulle lave nogen ændringer med relativ bredden da
det skete helt automatisk, da container 'classen' blev fjernet.
Det at jeg har fjernet container 'class'en betyder også at Michael's forslag
falder lidt væk, men det kan vi diskutere videre på, om hvordan tingene
skal defineres, da der er stor forskel på 'em' og 'pixels'.

Har også fjernet 'font-size: 80%' fra body sektionen, da den så vil den
blive 100% automatisk og andre tekst størrelser vil blive sat i forhold til
body-sektionen, feks er den 75% i footer.

Footer har jeg prøvet at skifte til 'address', det skulle være mere korrekt
i xhtml, men det gik ikke så godt med validatoren på W3C, så den skal jeg
arbejde lidt mere på.

Hvad med tekst-typer, de er sat lidt MS, dem vil jeg gerne lave om, men ved
ikke havd der er mest anvendt i W3C godkendte browsere. Er det bare at
definere 'font-family'? eller skal der være en 'Vernada' og en tilsvarende
til firefox/Konqueror og Opera?
Jeg har ikke selv MS-fonte men syntes at det vil være meget bevendt at de
bliver defineret aligevel, så nykommere til Linux-verdenen stadig har et
pænt layout når de ser på vores side.

Jeg vil også høre om hvilket format af xhtml vi skal køre: 'strict' eller
'transitional'. for mig betyder det ingen ingen ting om det er det ene
eller det andet, men vil aligevel holde på 'strict'.
Strict er lidt svære at kode og der kommer pt. også lidt fejl og advarsler
når jeg tjekker den hos W3C, men det kan rettes når vi er nået til det
punkt hvor tingene er som det skal være. Desuden kommer de fleste 'error'
og 'warning' fra de link der er sat ind i <a href="#">.

For style sheet'et er det kun mindre ting som ikke er i orden, så
validatoren giver 'warnings' og dem kan jeg hurtigt rette.

Jeg overvejer at lave runde hjørner med CSS for det ser lækkert ud og så vil
det også være noget som tager noget fra det 'gamle' design med over i det
nye og jeg vil også gerne lave en anden menu, noget a la det
her:http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/eksempler/eksempel_5.html.

Desuden syntes jeg at vil skulle lave det sådan at undersiderne bliver
indlejret i det overordnet design (content sektionen), for at undgå det
portalagtige design som vi har lige nu.

Med venlig hilsen

JanTrøjgaard