Re: [WEB] SSLUG web.

Sun, 30 Apr 2006 17:02:40 +0200, Jan Trøjgaard <sslug@sslug> skrev:

Jesper Krogh wrote:

I sslug.web, skrev Jan Trøjgaard:
Jeg har fulgt lidt op på at lave noget layout til sslug, og har lagt et
mokup på min hjemmeside: http://www.troejgaard.dk.
Håber at dele af det kan bruges til sslug's side.

Det ser pænt ud, .. har du nogen mulighed for at gøre den "dynamisk" i bredden, som den vi så på igår?

Så den "grå kant" er lige stor uanset, hvilken bredde vinduet har?

Jesper
Jeg kan lige arbejde på det, om det bliver i aften ved jeg ikke, men i løbet
af ugen skulle det gerne være lavet lidt om ;-)

Det ser flot ud!

Har dog følgende ønsker (hvis jeg må fremsige sådanne):

1) Undlad at reducere størrelsen på den brugervalgte normal-tekst.
- i main.css: body {... font-size: 80%; ...}
2) Undlad størrelses diktering i pixels.
Jeg kører aldrig under 1600x1200 og der er siden en kende klein.
(Er dog ikke et reelt problem for mig, da jeg bruger Opera som browser og det at lægge 100% oven i zoom-faktoren kun er et enkelt tastetryk)
- dynamisk bordering kan laves a la:

container {
background-color: #FFFFFF;
margin: 0 10% 0 10%;
padding: 0.5em;
width: auto;
}
alternativt kan bruges {max-width: 80em;} for at sikre god læsbarhed, men det ødelægger margin symetrien når den træder i funktion.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205