vsftpd og chmod

Hej,

Jeg har fået mig et "lille" problem med vsftpd og chmod.
Efter jeg fik sat vsftpd op, og tilføjede brugeren kubuntu med hjemmemappen /var/www Så prøvede jeg at forbinde til ftp på linux maskinen og det virkede :D
Jeg loggede også ind fint.

Jeg prøvede derefter at uploade nogle HTML filer, og prøvede dem efter via apache2, men der kommer mit problem!

Når jeg har uploaded filerne, får de nogle helt forkerte chmod's

Ejer (kubuntu): Læse, Skrive
Gruppe (www-data): Ingenting
Alle: Ingenting

Så selvfølgelig siger apache at jeg ikke har adgang til /index.html .
Jeg kan derefter selv chmod'e filerne manuelt;

Ejer (kubuntu): Læse, Skrive, Kør
Gruppe (www-data): Læse, Kør
Alle: Læse, Kør

Det ovenstående chmod, der er 755 ikk'?
Det skal jo lige siges, at jeg er ny inden for linux.

Opsætnings-filen er /etc/vsftpd.conf ikk'?

Det jeg prøver på er at lave et lille form for webhotel, hvor jeg kan oprette forskellige brugere. Men ligenu synes jeg først jeg skal kunne de basale ting ;-)

p.s
Istedet for vsftpd, skulle jeg så bruge pureFTPD/pure-ftpd-mysql ?

Mvh - Henning Horn

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 19:03 CEST [an error occurred while processing this directive]