Boot uden X

Jeg kører Kubuntu 10.04 på min Lenovo T61 laptop. Jeg har problemer med en
CUDA instalation, og har i den forbindelse brug for at kunne boote i text
mode, uden at X loades.

Jeg vil gå ud fra at det kan gøres ved at sætte en boot loader op, så jeg kan
vælge mellem at boote til X eller til text. Mine spørgsmål er derfor:

1. Hvordan finder jeg ud af om jeg allerede har grub eller lilo installeret?
2. Har I et link til en side der forklarer opsætning af grub og/eller lilo?
3. Hvordan får jeg sat maskinen op, så skriften er mindre når jeg booter til
text mode? De sædvanlige 80*24 tegn er lige i underkanten, hvis jeg skal til
at kode mens jeg er i text mode.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
"The Lord of the Rings" is a mythology, it is a fairy tale, it's an adventure
story. It never happened. Except somewhere in our hearts.
                                                        -- Ian McKellen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]