Re: [TEKNIK] RAID1 og skifte disk

On 2011-04-11 09:32, Gunner wrote:
> Da jeg af og til får fejl på min sdb1 vil jeg gerne købe en ny og sætte den i.
>
> Mit problem er at finde ud af hvilken af mine 2 harddiske der er den
> der fejler ?
>
> Jeg har tænkt mig at gøre følgende:
> mdadm --remove /dev/md0 /dev/sdb1
> shutdown -h now

ok, raid... burde vel vikrke med smartctl
da det er sofware-raid.

Normalt kan man bruge smartctl fra smartmontools pakken
til at se harrdiskens egen log og status.

smartctl -a /dev/sda
smartctl -a /dev/sda

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]