Re: [TEKNIK] text mode med grafikdriver uden x i Grub2

Den 01-04-2011 16:55, Jens Bang skrev:
Jeg har fået indsat et menupunkt i min Grub2 menu der booter til text mode.
Men den loader ikke driveren til mit grafikkort, og selv om jeg ikke har brug
for grafikken, så har jeg brug for driveren. Mit spørgsmål er derfor: Hvordan
får jeg indsat et punkt i Grub2-menuen der booter til text mode og loader min
nVidia driver uden at starte X?

Her er mine menupunkter:

menuentry 'Command line' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class
os {
         recordfail
         insmod ext2
         set root='(hd0,2)'
         search --no-floppy --fs-uuid
              --set 823640f9-cbb9-43d6-a516-c72aed271875
         linux   /boot/vmlinuz-2.6.32-30-generic-pae
              root=UUID=823640f9-cbb9-43d6-a516-c72aed271875 3 ro
              quiet splash text
         initrd  /boot/initrd.img-2.6.32-30-generic-pae
}

menuentry 'KDE' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class os {
[...]

Prøv at kaste et blik på https://help.ubuntu.com/community/BootOptions
Kig efter vga =

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]