Re: [TEKNIK] MPEG afspiller i fuld skærm, n y tråd

Den skal prøves :-)
Oil keep you posted, said the sheik.

- tak !

Den 01-04-2011 15:42, Frank Damgaard skrev:
On 2011-04-01 13:38, Verner Kjærsgaard wrote:
- uden hijack...håber jeg
- tak for info so far!

- jeg har lige prøvet VLC med -f switch'n, det er perfekt!
- one more..

- eh....så behøver jeg jo kun 'X' og slet ikke nogen/noget windowsmanager...vel?

- så må jeg jo kunne hægte et script på i /etc/init.d/rc5.d or somewhere (forslag er
velkomne) som så kører efter (auto)login.

som root ? gys....

Det kan ske i brugerens /home/USER
efter login eller auto-login.
I stedet for at starte window-manager, så startes kun den/de programmer der ønskes.

prøv "man xsession"
og afsnittet "CUSTOMIZING THE STARTUP PROCEDURE"

kommandoer sættes i:
  $HOME/.xsession

f.eks.:
#!/bin/bash

xeyes&

# sidste kommando kalder normalt window manager, men her xterm
# OBS skal ikke være baggrund, ellers afslutter X
xterm

.xsession skal være udførbar (husk chmod +x)

- det script ku' så hente/kalde what-do-I-know min MPEG file og kaste den i hovedet på VLC
som så afspiller den i en loop (det skal jeg nok se til i scriptet osv.)

dit script skal så være i stedet for "xterm" i ovenstående.

I ubuntu skal man ved login vælge "user defined session" og ikke nogle
af de andre sessions/windowmanagere.

Med venlig hilsen
Verner Kjærsgaard

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]