RAID1 og skifte disk

Da jeg af og til får fejl på min sdb1 vil jeg gerne købe en ny og sætte den i.

Mit problem er at finde ud af hvilken af mine 2 harddiske der er den
der fejler ?

Jeg har tænkt mig at gøre følgende:
mdadm --remove /dev/md0 /dev/sdb1
shutdown -h now

tage den ene disk fysisk ud af systemet

starte
hvis den ikke kan starte vil jeg tage den anden ud og sætte den første
ind igen og starte på ny.

Er det en sikker måde at gøre det på ?

mvh
Gunner

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]