Re: [TEKNIK] Hvordan tvinger man skærmopløsning en med openSUSE 11.4

On 04/17/2011 09:53 AM, Martin Schlander wrote:
Bent Bagger wrote:

Med hvilket værktøj gør du det? og hvilket skrivebordsmiljø bruger du?

Under antagelse af at du bruger KDE, prøv systemsettings ->  Skærm (eller
'kcmshell4 randr'). Husk "Gem som standard" og flyt/slet/omdøb først en evt.
/etc/X11/xorg.conf.

Jeg bruger KDE, og efter at have fundet 'Save as default'- ('Gem som standard')-knappen kommer den nu op i en opløsning på 1280x800 hver gang.

Jeg vil gerne holde fast i 'nouveau' lidt endnu, for når jeg booter min PC op med SystemResqueCD v2.0 og starter det grafiske interface, kommer den op i 1920x1080, og det vil jeg også gerne kunne med openSUSE.

Kan det have noget at gøre med at jeg bruger DVI-interfacet? I Xorg.0.log kan jeg se disse linier:

[ 23.220] (II) NOUVEAU(0): Output VGA-1 using monitor section Default Monitor
[    23.327] (II) NOUVEAU(0): Output DVI-I-1 has no monitor section
[    23.380] (II) NOUVEAU(0): Output TV-1 has no monitor section

Du kunne også overveje at prøve at installere den proprietære nvidia-driver,
hvortil der medfølger et grafisk værktøj til X-opsætning ('nvidia-
settings').

Jeg kender godt dette værktøj. Det fungerede fint under openSUSE 11.3, men af de ovenfornævnte grunde vil jeg godt hænge fast ved 'nouveau' lidt endnu.

Mvh  Bent

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]