Re: [TEKNIK] Et lille script til test

2011/4/14 Thomas Rosendal Jensen <sslug@sslug>:
> Eller kan dette skrives i et PHP-script sådan at det afvikles på serveren

Du har problemer nok med at skrive et korrekt shell-script.
Jeg tror ikke det blive nemmere for dig at skrive korrekt php.

> evt. i terminal som root og senere i et cron job?
> evt. ved brug af system(""); kommandoen?

Du ønsker normalt ikke at php-script har samme rettigheder som root og
system i php er meget farlig at åbne for.

> Men vil system("") vil den afvikles på serveren eller klienten?

Selvflg. på serveren. php er serverside.

Hilsen
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]