Re: [TEKNIK] skærmopløsning i Debian 6

Lars Nielsen <sslug@sslug> writes:

> Hejsa,
> Jeg kører Debian 6.0 på en 24" skærm, men kan "kun" få skærmopløsningen
> op i 1280x1024. Jeg har prøvet at tilføje en /etx/X11/xorg.conf fil med
> en Screen og Display section ,men det giver mig stadig ikke mulighed for
> at bruge fuld hd-opløsning. Er der nogle tricks jeg har misset?

Både hjemme og på arbejdet har X i Squeeze (Debian 6.0) ganske af sig
selv fundet ud af at min(e) skærm(e) havde en native opløsning på
1680x1050, og på den bærbare fandt den også uden problemer ud af at køre
1280x800 (eller hvad det nu er den kan), så Squeeze kan godt.

Hvilken skærm har du?
Hvad har du skrevet i xorg.conf?
Har du set om der er nogen fejlmeddelelser i /var/log/Xorg.0.log?

.Henrik

--
"det er fuldstændigt tåbligt" at mene noget andet når
Makholm har sagt at man er dum :-)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]