Re: [TEKNIK] Automatisk fremstilling af MySQL Databaser som root i BASH

Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:
On Sunday, 17 April 2011, Thomas Rosendal Jensen <sslug@sslug> wrote:
Nogen der kender et stykke kode der kan gøre dette uden yderligere interaktiv input.

Jeg har forsøgt uden held med følgende data:

++ mkpasswd qwerty
+ DBPASSWD=zs1CyM5tRJYcw
+ mysqladmin create tst98_tj_juac_dk -uroot -pzs1CyM5tRJYcw

Du skal angive mysql brugeren roots password med -p
P.t. angiver du jo bare et tilfældigt password.

Mvh
Martin

Tak for dine udmærkede svar :)

Det må være sådan du mener:

mysqladmin create ${UNDERSCORENAME} -uroot -p"MySQL_administratorens_kodeord"

Jeg har dog brug for at have en brugers konto tilknyttet mysqladmin.

Kan det gøres sådan?:
mysqladmin create ${UNDERSCORENAME} -u${USRNME} -p"pzs1CyM5tRJYcw"

men skal ${USERNME} oprettes først?
og i givet fald hvordan?

undskyld jeg bruger {} men jeg synes nu det er bedst sådan :)

Thomas :)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]