Re: [SIGNATUR] Mail signering i pine

Fredag den 25. april 2003 12:11 skrev Hanne Munkholm:

[ snip pine ting jeg ikke kan svare på ]

> Og et ting til jeg ikke forstår:
>
> Jeg har angivet en email adresse da jeg fik signaturen. Men jeg kan fint
> bruge den fra en anden email adresse (i hvert fald med "mail"
> kommandoen, se ovenfor). Er det når folk skal verificere
> eller dekryptere at det betyder noget? Eller hvordan?

Ja, du kan signere med den hvor som helst, men det vil altid fremgå at det
er dig (den email der er i certifikatet) som har har underskrevet.

Ved kryptering betyder det ikke noget, der har du primært brug for
modtagerens public key, normalt vil du sikkert også kryptere med din egen
public key, så du kan læse sendt post senere.

Mvh
Dennis