Re: [PROGRAMMERING] [BASH] parameter expansion

Hans-Christian Stadler wrote:
Det virker hos mig hvis jeg stiller lidt om paa tar argumenterne:

Jeg kan ikke se ud af dit eksempel at det virker. Du har jo ikke nogen filer der skulle fanges af de to exclude patterns.

Det virker ikke hos mig, heller ikke med omstilling af argumenter.
Her et eksempel hvor jeg gerne vil undgå at filen 'testfil~' kommer med i min tar ball.

sslug@sslug echo $EXCL
--exclude '*~'

sslug@sslug ls testdir/
testfil  testfil~

sslug@sslug tar cvf test.tar $EXCL testdir/
testdir/
testdir/testfil
testdir/testfil~

Virker altså ikke! Derimod virker det hvis jeg skriver mit exclude pattern direkte i tar udtrykket:

sslug@sslug tar cvf test.tar --exclude '*~' testdir/
testdir/
testdir/testfil

/ Kristian