Re: SV: [PROGRAMMERING] php og classes

Hej Morten,

Kunne du ikke starte med at udskifte din defekte mail/news klient, da den
smadre trådstrukturen på news.sslug.dk? Ifølge RFC'en angives reply med
Re: og ikke SV: !

On Thu, 20 Jul 2006 11:03:28 +0200, Morten Bo Nielsen wrote:

> pt. er det php4.
Basale OOP functioner: http://dk.php.net/manual/en/ref.classobj.php
PHP5 har også implementeret et reflecsion API:
http://sitten-polizei.de/php/reflection_api/docs/language.reflection.html

> Hvilket bringer mig til det næste spørgsmål: Er php5 god? og er der
> kompatabilitetsproblemer mellem php4 eller er det "bare" at installere
> den nyeste version.

Hvis du vil gøre dig i OOP og PHP, er der efter min bedste overbevisning
ingen vej udenom.
http://www.zend.com/php5/andi-book-excerpt.php - hele bogen kan varmt
anbefales.

> Det er mit indtryk at php5 er kommet rigtigt godt med på oop-vognen,
> men jeg har ikke fået set rigtigt på deres zend-engine. Har I nogen
> tanker om det?

OOP i PHP5 er næsten nået i mål. Dog savner jeg overloading af metoder
og konstruktører.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen