Re: [PROGRAMMERING] [PHP] webside gennereret på basis af lokal præferencefil ?

Kunne en anden, og nemmere, løsning ikke være at have en bid login-html
liggende på den lokale maskine med en ID-kode i. Om den kode lægges i en
<form> eller smides som parameter til kaldet af programmet i serveren er
nærmest underordnet. Personlig ville jeg nok blande en form og lidt mild
JavaScript ind i sagen, så den auto-startede serverprogrammet med det
samme......

/Søren H. Sørensen

> Hvis ikke du vil anvende cookies, har du tre andre alternativer:
> 1) http://dk.php.net/manual/da/features.file-upload.php
> 2) Gemme opsætning i en fil/database på serveren, og så medsende en
> token ved første access.
> 3) Lave en form for login der danner baggrund for fremvisning af
sider.
> Det kan laves i PHP eller via HTTP -
> http://dk.php.net/manual/da/features.http-auth.php

Mange tak for links'ene.
Jeg har tidligere tænkt at dele sitet i sider tilhørende hver enkelt
bruger med hvert sit login, så jeg går nok efter løsning 3.
Kan man lave samme indeling af rettighedder, som lokalt på en Linux;
med
Bruger, Gruppe og Verden?

--
Med venlig hilsen