Re: [PROGRAMMERING] [PHP] webside ge nnereret på basis af lokal pr æferencefil ?

On Wed, 19 Jul 2006 13:02:29 +0200, Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

On Wed, 19 Jul 2006 12:52:13 +0200, Michael Schmidt wrote:

Jo det kunne jeg sikkert, men da mange, inclusive mig selv, sætter deres
browser til at slette alle cookies når en session afsluttets, ville en
sådan løsning kræve at jeg/man indtastede/afkrydsede sin valg ved
starten af hver ny session.
Hvis ikke du vil anvende cookies, har du tre andre alternativer:
1) http://dk.php.net/manual/da/features.file-upload.php
2) Gemme opsætning i en fil/database på serveren, og så medsende en
token ved første access.
3) Lave en form for login der danner baggrund for fremvisning af sider.
Det kan laves i PHP eller via HTTP -
http://dk.php.net/manual/da/features.http-auth.php

Mange tak for links'ene.
Jeg har tidligere tænkt at dele sitet i sider tilhørende hver enkelt bruger med hvert sit login, så jeg går nok efter løsning 3.
Kan man lave samme indeling af rettighedder, som lokalt på en Linux; med Bruger, Gruppe og Verden?

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205