Re: [PROGRAMMERING] [PHP] webside ge nnereret på basis af lokal pr æferencefil ?

On Wed, 19 Jul 2006 12:17:43 +0200, Christian Joergensen <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Nu kunne jeg godt tænke mig at have siden liggende hos min web-host, der
understøtter PHP, så jeg kan tilgå den fra hvor som helst.
-Men hvordan laver jeg den personlige udvælgelse (da jeg antager det vil
være idioti at gennerere alle 140 iframes og så undlade at vise nogle af
dem)?
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne lave en slags conf.- eller
pref.-fil som brugeren kunne have med sig (USB-pen el.lign.) eller
henvise til (lokal fil eller på www)

Nogle hints? jeg er helt grøn udi den slags her. :)

Mon ikke du kan gemme indstillingerne i en cookie?
Jo det kunne jeg sikkert, men da mange, inclusive mig selv, sætter deres browser til at slette alle cookies når en session afsluttets, ville en sådan løsning kræve at jeg/man indtastede/afkrydsede sin valg ved starten af hver ny session.
Jeg _tror_ nærmere jeg skal bruge 'file' funktionen, men kan ikke rigtig gennemskue hvordan den virker; om det tillader læsning af en klient-lokal fil og om brugen af url-referencer strækker sig udover webserverens domæne

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205