Re: [NYHEDER] Linux bøllebanker Linux på pris i folkeskolerne

Steen Jensen wrote:
Lidt om norsk skolelinux og om hvordan det fungerer samt lidt om forholdene herhjemme.

http://www.computerworld.dk/art/41785

Jeg undrer mig lidt over de tal, der fremgår i artiklen. Der står at MS support koster 300 kr pr PC/år, mens professionel support for Skolelinux koster 900 kr pr PC/år. Men indbefatter de 300 kr for MS udgifter til indkøb af softwarelicenser? Jeg snakkede med en it-ansvarlig for en folkeskole for et halvt års tid siden, der fortalte, at de kunne spare 500 kr pr PC/år alene på at udskifte MS office med Openoffice. Det er muligt, at jeg husker forkert eller har misforstået noget, men jeg spekulerer på, om der mangler nogle afgørende detaljer. Nogen der har mere indsigt?

Jeg spekulerer også over, om det er 900 kr pr tynde klient, som er en af pointerne med Skolelinux? Det lyder ulogisk for mig.

mvh
Jakob

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-11-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]