Re: [NYHEDER] Lidt godt og blandet

Steen Jensen skrev:

Det er en kendsgerning, at når du har så lille en aktiepost ydermere i et udenlandsk firma, foreligger der på intet tidspunkt noget habilitetsproblem rent juridisk.

Beklager jeg også debatterer i [Nyheder], man jeg kan ikke lade hver med at pointerer, at din logik virker noget på hoved for mig. Det, der er spørgsmålet, er ikke hvilken indflydelse Thor Pedersens aktier har på Microsoft (eller IBM), men hvilken indflydelse Thor Pedersens aktier har på Thor Pedersen, specielt Thor Pedersens virke som minister. 100.000 kr er nok ubetydelige for MS, men det er de næppe for TP. Jeg tvivler (måske naivt?) på, at TP har ladet sig påvirke af dette, men det er ikke helt ude i skoven at forestille sig, at en minister vil være modvillig til at træffe en politisk beslutning, der vil skade en virksomhed, som han har en personlig økonomisk interesse i. Det er det, der er bekymringen her.

Personligt er jeg mere nervøs for, at regeringen ville lade sig påvirke af, at MS har et stort antal ansatte i Danmark. Men det er ikke et habilitetsproblem, men et godt gammeldags spørgsmål om politiske prioriteter. Jeg husker specielt Bendt Bendtsens noget besynderlige opførsel i forbindelse med EU-afgørelsen omkring softwarepatenter. Mon ikke det primært var et hensyn til visse større teknologivirksomheder?

mvh
Jakob

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]