Re: [NYHEDER] Lidt godt og blandet

Jan Trøjgaard skrev:
Steen Jensen wrote:

Jan Trøjgaard skrev:
Steen Jensen wrote:

Jan Trøjgaard skrev:
Steen Jensen wrote:

Kim Schulz skrev:
On Thu, 20 Sep 2007 08:58:04 +0200, Steen Jensen
<sslug@sslug> wrote:
Ove Larsen skrev:
Tja - finansministeren har aktier i M$ for et seks-cifret beløb

http://www.computerworld.dk/art/41518

Havde.

Hvor mange promiller er det af MS's aktiebeholdning?
forkert spørgsmål at stille. Spørgsmålet skulle være:
"Hvor stor en del af Thor P's opsparing udgør de penge der?"

Det er ikke et spørgsmål om hvor meget aktierne har påvirkning på
Microsoft's holdning, men hvor meget det påvirker Thor P's (og dermed
muligvis andre politikere som stoler på ham).

Hvor stor en promille udgør de af hans formue?
Hvis du ved det er promiller, hvorfor siger du det så ikke.
Jeg kunne ikke forstille mig andet end det er dele, feks. 1/4 feller
1/3, af hans formue.

Desuden drejer det sig mest om habilitet og resten om størrelsen af
hans formue, men det kan du vel undersøge, hvad den er helt nøjagtigt.

/jan

Hvorfra skulle jeg kunne vide, hvor stor mandens formue er?

Jeg mener at have forstået, at det drejer sig om hans pensionsopsparing,
og det er da vist urimeligt, at man skal sælge en så lille post, fordi
man måske bliver minister. Der er jo ingen reel virkning på kursen.
Men Peter, jeg tror at du og i øvrigt også jeg, til syvende og sidst,
mener at formuens størrelse er ligegyldig og desuden ingen indflydelse
har på kursen af de givne aktier.

Det der er kernen i det her, er ikke aktiekursen, men det at han har et
habilitetsproblem.
Som politiker har man et ophøjet ansvar, der gør at politikerne ærligt og
redeligt skal melde ud hvis, der er et habilitetsproblem. Det er ikke mit
indtryk at der er nogen af de borgerlige, som kan finde på at være ærlige
omkring deres habilitet.

Jeg syntes også at, dem der siger at det har ikke indflydelse på
aktiekursen, at finansministeren har aktier i MS, er at fordreje
forståelsen af sagen. Det drejer sig ikke om kursværdi, men om habilitet.

/Jan

herre jemini, manden ejer for 127.000 kr i kursværdi i MS ovre i USA -
formoder jeg), og så mener du, han har et habilitetsproblem.
Ja!

Det undrer mig, at du ikke kritiserer, at han i stort set samme periode også har haft aktier i IBM. De er også solgt.

Så det kunne da være interessant at høre din opfattelse af, hvad man skal gøre, hvis man bliver minister og har en større aktieportefølje.

For at have et habilitetsproblem skal hans handlinger direkte give sig
udslag i aktiekursen på Microsofts aktier!
Nej!

Og hvis ikke du magter at forklare det lidt nærmere, må jeg fastholde, at du har uret

Statens anvendelse af IT er i forvejen så meget MS, som det blive kan.
Lad os få lavet om på det!

Det er vi ganske enige i, og det er da også på vej.

Som nævnt blev statens økonomistyring omlagt til MS under den tidligere
regering, der fravalgte et dansk system.

Det var på det tidspunkt, et dansk system, Navision tror jeg det hed. Senere
opkøbt af MS.

Korrekt, og den daværende regering jublede over, at MS nu kom ind i Danmark med en produktionsvirksomhed.

Når man kører på MS økonomisystem, er der en naturlig sammenhæng med MS officepakke, og en
sådan eksisterede der altså ikke noget reelt alternativ til i sin tid.

Læg lige mærke til, at Thor Pedersen som den første har bedt om, at vi
får at vide, hvad det offentlige egentlig bruger på edb/it!
Efter pres!

Det er jo underligt, at den tidligere regering aldrig har sørget for at få disse oplysninger frem

Jeg har noteret mig, at du mener, at samtlige borgerlige politikere
fortier sandheden, og at de derfor har et habilitetsproblem.
vi har vel alle lov at fordreje tingene, jeg ligesom dig!

Hvad har jeg fordrejet?

Tja.
Kan du huske, da både Lykketoft og Nyrup (som ministre) havde julelys i
øjnene, da de hver for sig havde besøg af Bill Gates?
Nej, men jeg husker at den nuværende borgelige regering blæste det VOLDSOMT
op, da den nuværende statsminister, fik besøg at HillBillyBoy(aka bill
gates). Det faldt vist sammen med noget om åbne standarder.

Se når du nu ikke kan huske det, eller ikke vil, så mangler du jo noget væsentligt. Men jeg kan så fortælle dig, at såvel Mogens Lykketoft som Poul Nyrup sad i TV-avisen med store glade øjne og berettede om det fantastiske møde, de hver især havde haft med store, dygtige forretningsmand Bill Gates, og de håbede da, at det ville påvirke, så Danmark ville se mere positivt på Danmark.

Det var samme regering, der valgte statens økonomisystem.
navision hed det.
Og de jublede, da det blev købt af MS.

/Jan

Det er ganske klart, at vi er uenige om, hvem der bedst regerer landet, men vi er vist enige om, at borgerne skal have frit valg. Det kræver så, at vi kæmper med reelle oplysninger, og det er der vist ikke tale om her.

Det er med saglighed, vi kan vinde.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]