Jan Trøjgaard skrev:
Steen Jensen wrote:

Kim Schulz skrev:
On Thu, 20 Sep 2007 08:58:04 +0200, Steen Jensen <sslug@sslug>
wrote:
Ove Larsen skrev:
Tja - finansministeren har aktier i M$ for et seks-cifret beløb

http://www.computerworld.dk/art/41518

Havde.

Hvor mange promiller er det af MS's aktiebeholdning?
forkert spørgsmål at stille. Spørgsmålet skulle være:
"Hvor stor en del af Thor P's opsparing udgør de penge der?"

Det er ikke et spørgsmål om hvor meget aktierne har påvirkning på
Microsoft's holdning, men hvor meget det påvirker Thor P's (og dermed
muligvis andre politikere som stoler på ham).

Hvor stor en promille udgør de af hans formue?
Hvis du ved det er promiller, hvorfor siger du det så ikke.
Jeg kunne ikke forstille mig andet end det er dele, feks. 1/4 feller 1/3,
af hans formue.

Desuden drejer det sig mest om habilitet og resten om størrelsen af hans
formue, men det kan du vel undersøge, hvad den er helt nøjagtigt.

/jan

Hvorfra skulle jeg kunne vide, hvor stor mandens formue er?

Jeg mener at have forstået, at det drejer sig om hans pensionsopsparing,
og det er da vist urimeligt, at man skal sælge en så lille post, fordi
man måske bliver minister. Der er jo ingen reel virkning på kursen.
Men Peter, jeg tror at du og i øvrigt også jeg, til syvende og sidst, mener
at formuens størrelse er ligegyldig og desuden ingen indflydelse har på
kursen af de givne aktier.

Det der er kernen i det her, er ikke aktiekursen, men det at han har et
habilitetsproblem. Som politiker har man et ophøjet ansvar, der gør at politikerne ærligt og
redeligt skal melde ud hvis, der er et habilitetsproblem. Det er ikke mit
indtryk at der er nogen af de borgerlige, som kan finde på at være ærlige
omkring deres habilitet.

Jeg syntes også at, dem der siger at det har ikke indflydelse på
aktiekursen, at finansministeren har aktier i MS, er at fordreje
forståelsen af sagen. Det drejer sig ikke om kursværdi, men om habilitet.

/Jan

herre jemini, manden ejer for 127.000 kr i kursværdi i MS ovre i USA - formoder jeg), og så mener du, han har et habilitetsproblem.

For at have et habilitetsproblem skal hans handlinger direkte give sig udslag i aktiekursen på Microsofts aktier!

Statens anvendelse af IT er i forvejen så meget MS, som det blive kan. Som nævnt blev statens økonomistyring omlagt til MS under den tidligere regering, der fravalgte et dansk system. Når man kører på MS økonomisystem, er der en naturlig sammenhæng med MS officepakke, og en sådan eksisterede der altså ikke noget reelt alternativ til i sin tid.

Læg lige mærke til, at Thor Pedersen som den første har bedt om, at vi får at vide, hvad det offentlige egentlig bruger på edb/it!

Jeg har noteret mig, at du mener, at samtlige borgerlige politikere fortier sandheden, og at de derfor har et habilitetsproblem. Tja.
Kan du huske, da både Lykketoft og Nyrup (som ministre) havde julelys i øjnene, da de hver for sig havde besøg af Bill Gates? Det var samme regering, der valgte statens økonomisystem.

--
Med venlig hilsen
Steen Jensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]