> Hvorfra skulle jeg kunne vide, hvor stor mandens formue er?
>
> Jeg mener at have forstået, at det drejer sig om hans pensionsopsparing,
> og det er da vist urimeligt, at man skal sælge en så lille post, fordi
> man måske bliver minister. Der er jo ingen reel virkning på kursen.
Men Peter, jeg tror at du og i øvrigt også jeg, til syvende og sidst, mener
at formuens størrelse er ligegyldig og desuden ingen indflydelse har på
kursen af de givne aktier.

Det der er kernen i det her, er ikke aktiekursen, men det at han har et
habilitetsproblem.
Som politiker har man et ophøjet ansvar, der gør at politikerne ærligt og
redeligt skal melde ud hvis, der er et habilitetsproblem. Det er ikke mit
indtryk at der er nogen af de borgerlige, som kan finde på at være ærlige
omkring deres habilitet.

Jeg syntes også at, dem der siger at det har ikke indflydelse på
aktiekursen, at finansministeren har aktier i MS, er at fordreje
forståelsen af sagen. Det drejer sig ikke om kursværdi, men om habilitet.

/Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-10-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]