Re: [NYHEDER] Re: Stavekontrolden.dk

Adam Sjøgren skrev:

> Så vidt jeg kan se nævner de ikke Den Store Danske Ordliste¹ noget sted,
> hvordan kan det være?
>
> Hvorfor skal man hellere poste sin energi i at hjælpe troldens 13962 ord
> videre, i stedet for bidrage til DSDOs² 208755?

Initiativet til Stavekontrolden blev taget på Linux BOF dagen sidste år
som en reaktion på de problemer, som dansk OpenOffice opleves at have
med stavekontrol.

OpenOffice, Firefox og Thunderbird bruger stavekontrolmotoren Hunspell,
som kan udnytte en formel beskrivelse af ordenes bøjning mv.   Dette
betyder på de ene side at opmærkningen af ordene er langt mere kompleks,
men på den anden side også at antal ord i de to lister ikke umiddelbart
kan sammenlignes.

LGPL versus GPL får ganske rigtigt ingen betydning i et Linux-miljø hvor
stavekontrolordlisten installeret uafhængigt af kontorpakken. Til
gengæld forhindrer det effektivt at installationen sammen med OpenOffice
på en Windowsmakine kan ske på en effektiv og robust måde.

Så derfor kan det godt være, at dene Fork har givet mening, når vi når
til vejs ende...

/eskild

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-07-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]