Re: [NYHEDER] Brugeranmeldelse af Ubuntu på Dell

On Mon, 04 Jun 2007 18:56:19 +0200, Ole Kofoed Hansen <sslug@sslug>
wrote:

>Jeg har hørt ganske godt om Marcel Gagnes Moving to Ubuntu Linux.
>
>Men ja, der burde være en smule introduktion... Hvor meget Windows-hjælp
>er der egentlig med til en Dell-maskine?

Det er stort set det samme som beskrevet for Linux. Der er en 11
siders "start her", men den er efter min mening ligegyldig. Enten ved
man det der står i den i forvejen eller også skal man have mere hjælp
end det den beskriver.

Jeg fik:
- En A4 side med hvordan stik o.s.v. skal monteres
- En 11 siders "Start her" til Windows i A5 (tilsyneladende skrevet af
Microsoft)
- En driver CD med windowsdrivere.
- Works CD
- Geninstallations CD

"Start Her" består af:

1 side ansvarsfraskrivelse

1 side velkommen

1 side Installation vejledning med to punkter (1. sammel computeren
efter producentens vejledning. 2. Tænd for computeren)

3 sider spørgsmål og svar i forbindelse med installation (bevar
indstillinger fra gammel computer, Nødvendigt at tilføje printer under
installation, Hardware under windows, Aktivering af windows,
aktivering kontra registering, hvorfor registering, flere konti på
windows, gør computeren mere sikker)

1 side fejlfinding (hjælp og support - klik på Start ->hjælp og
support ..., fejlfinding - klik på Start ->Hjælp og support...,
computer producenten - starter windows ikke så kontakt computer
producenten.

2 sider hjælp til handicappede (klik på start -> Hjælp og support
->..., Guiden hjælp til handicappede (klik på Start -> Alle Programmer
-> tilbehør -> ..., Hjælp til handicappede klik på Start ->
kontrolpanel -> hjælp til handicappede

1 side Hvis du vil vide mere. (Ja, samme skrift. Start -> Hjælp og
support... og Start -> Alle Programmer...)

1 side tastaturtip (6 genvejstaster med "Tasten med Windows Logoet")

Det var så det.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-07-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]