Re: [NYHEDER] Brugeranmeldelse af Ubuntu på D ell

Jakob Bruun Hansen wrote:
... skip ...

Jeg læste et eller andet sted (har desværre ikke et link), at Dells linuxmaskiner primært var rettet mod entusiaster, ikke "bedstemødre". De regner måske ikke med, at den typiske køber har brug for en introduktion, men på den anden side ville det vel næppe have sprængt budgettet at vedlægge en lille folder eller sådan noget...

Jeg opfattede desværre nyheden om at Dell leverer en maskine med præinstalleret Ubuntu lidt forkert. Nyheden er ikke, forstår jeg nu, at Dell leverer en linux-box, men at det er en linux-box med Ubuntu 7.04. Mit kendskab til Dell går kun på, at jeg ved Dell eksisterer; men ved at surfe lidt ser jeg nu at Dell går ret stærkt ind for linux. På denne hjemmeside:
http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/alliances/en/linux?c=us&cs=555&l=en&s=biz
ses det at Dell tilbyder flere linux-muligheder, og at linux supporteres med Linux Mailing Lists, Linux Forum osv.
Opfattelsen af at Dell's linux-boxe primært er for entusiaster skyldes måske Dell's egen annoncering: http://www.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/ubuntu?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
"For advanced users and tech enthusiasts, we’re happy to offer a new open-source operating system"
Det statement kan nu ikke få mig til købe den, jeg foretrækker at købe pc uden præinstallering.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-07-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]