Re: [NYHEDER] Fedora 7 er på gaden

Jesper Krogh wrote:

> Jeg har svært ved at finde argumenter for Fedora. Er der ikke nogle
> Fedorabrugere der har lyst til at oplyse lidt om hvad de finder
> tiltrækkende?

Nu føler jeg jo også jeg skal retfærdiggøre at jeg postede nyheden ;-)

Fedora er trods alt en af de største distros. Det vil sige den har et stort
community, det er nemt at få hjælp, der er mange pakker osv.

Den skiller sig desuden ud fra flere af de andre store distros ved at have
en ret markant FOSS-profil.

Ligesom det efterhånden er på mode, har de nu installerbare live cd'er til
både GNOME og KDE - og de gør sig ikke længere umage for at deres KDE skal
ligne GNOME.

Der er så småt ved at være antydninger af at Red Hat vil vise mere interesse
for desktoppen - og for en der kun følger projektet på afstand og af almen
interesse, lader det til at det også påvirker Fedora i positiv retning.

Jeg synes hverken argumenterne for Fedora er bedre eller værre end de er for
Ubuntu, Mandriva eller SUSE. Jeg kunne komme i tanke om mange distros det
er sværere at argumentere for.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]