Re: [NYHEDER] Fedora 7 er på gaden

Jesper Krogh wrote:
> Jeg har svært ved at finde argumenter for Fedora. Er der ikke nogle
> Fedorabrugere der har lyst til at oplyse lidt om hvad de finder
> tiltrækkende?
>
> Det bedste (eller eneste) argument jeg lige kan finde er at det "lugter
> lidt af RHES/RHAS".
Det skal absolut heller ikke undervurderes som faktor. Jeg valgte selv
(dog den anden vej rundt) at bruge Ubuntu på mine servere, fordi jeg var
godt inde i systemet fra at have brugt det på desktoppen længe - så i
dag kører alle mine linux-enheder (dog undtaget mine trådløse routere,
som kører OpenWRT) Ubuntu.

Der ud over er der jo også en del historie og nostalgi. Mange af de
smarte nye features vi glæder os over i andre distributioner er opstået
i Fedora - f.eks. NetworkManager som Red Hat startede med i 2004.

Samtidig skal det jo nok også siges at der, efter min mening, ikke er
nogen specielt rationelle grunde til at vi har så mange distributioner
som vi har i dag. Meget af det skyldes jo nok at der er en masse geek
cred i at bruge en mindre kendt distribution - eller oven i købet starte
sin egen.
Det handler desværre nok ikke så meget om hvilken distribution der er
bedst til formålet længere. Det er jo lidt ærgerligt.

Mvh.
Mikkel

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]