Re: [NYHEDER] Novell offentliggør MS-aftalen

Martin Schlander wrote:
> I forbindelse med en børs-kommission er aftalen blevet offentliggjort, på
> nær enkelte dele som hemmeligholdes af konkurrencemæssige årsager.
>
> http://www.novell.com/prblogs/?p=344

Måske skulle jeg have kigget lidt mere på det, inden jeg postede nyheden med
et postulat om at kun enkelte dele hemmeligholdes. Denne "offentliggørelse"
vil næppe bidrage til afklaring af noget som helst. Endnu en gang skyder
Novell sig i foden, som jeg ser det.

Dog fandt jeg følgende i patent-aftalen interessant:

"3.4 No Acknowledgement of Infringement. Nothing in this Agreement shall
imply, or be construed as an admission or acknowledgement by a Party, that
any Patents of the other Party are infringed, valid or enforceable."

Hvordan kan Steve Ballmer sige at Novell indrømmer at overtræde patenter når
der står sådan i aftalen? Kan man mon forestille sig at aftalen er blevet
tilpasset lidt i mellemtiden?

I aftalen om det kommercielle samarbejde:

"     1.15     ?SLES? means SUSE Linux Enterprise Server version 10 and any
Upgrades thereto that Novell may commercially release during the Term."

Jeg kan ikke gennemskue om "Upgrades" også dækker over nye releases, men
hvis det ikke er tilfældet kan det vel have konsekvenser for FSFs planer om
at fange MS i at uddele kuponer til GPLv3 software - og det vil så også
betyde at om godt 3 år når SLES 12 er på gaden, vil MS stadig markedsføre
og uddele kuponer til SLES 10 i endnu to år..

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]