Re: [NYHEDER] Hold fast i "Open Source"

"Jan Hertel" <sslug@sslug> writes:

> "Gartner mener at der eksisterer en grundlæggende kløft mellem open
> source-verden og de kommercielle software-leverandører. Derfor bør
> open source-miljøet holde fast i den traditionelle definition af »fri
> software«, og det vigtigste er, at programkode frit kan ændres og
> indbygges i ens egne programmer uden nogen form for krav eller
> begrænsninger."

Der er altså intet i den artikel der stemmer overens med hvad jeg
opfatter som den traditionelle definition af hverken fri software eller
open source.

Det er et krav i de fleste open source licenser af man krediterer
ophavsmanden (og i dansk lovgivning ophavretindehaverens ufravigelige
ret) og jeg vil næppe kalde GPL'ens bestemmelser for 'ubegrænset
ændring og viderdistribution'.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]