Re: [NYHEDER] Datalogistuderende i Odense skal bruge Linux

Kim Schulz wrote:
> Jeg sidder dog lidt og tænker: "gør vi linux folk nu ikke bare det
> samme som MS gør? - tvinger folk til at bruge vores styresystem".

Mit indtryk er at det kun er på instituttet de bruger Linux overalt - jeg
får ikke indtryk af at de blander sig i hvad eleverne kører derhjemme. I
modsætning til mange andre uddannelsesinstitutioner kan man sige.

Desuden er "Linux" jo ikke eet styresystem, men rigtigt mange forskellige,
fra mange forskellige leverandører. Og brug af Linux vil ikke medføre
lock-in på samme måde, og gøre det vanskeligt for dig at skifte til noget
andet senere.

> Jeg så hellere at "friheden til at vælge" gik begge veje

I mine øjne er friheden til at vælge MS Windows det samme som friheden til
at vælge slaveri. Det er efter min mening en noget misforstået
frihedsopfattelse.

--
openSUSE begynderguide: http://suse.linuxin.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:02 CEST [an error occurred while processing this directive]