Re: [NOVICE] Trådløst net via PCMCIA ved svagt signal

Michael Rasmussen wrote:

> Det er faktisk et sådan kort, den leveres med som standard. Hvad tænker
> du på?

Standard er intet wlan. Man kan tilvælge to forskellige varianter:
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=312&notebookid=673

Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit
+ kr 595,00

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
+ kr 370,00

Sidstnævnte dækker tilsyneladende over en mangfoldighed af chipsets som ikke
er testet med Ubuntu eller nogen anden distro.

I hvert fald kom der to gutter i workshoppen på samme dag med hver deres
zepto 3215w med indbygget kort. Den ene havde noget Atheros, den anden
noget Ralink, begge i varianter som ingen af de tilstedeværende hverken
kunne hugge eller stikke i - med native drivers.

Nils her, har tilsyneladende fravalgt de indbyggede kort til fordel for et
pcmcia-kort som også volder problemer.

Så jeg tænker efterhånden at merprisen for Intel-kortet er penge som er
givet godt ud, hvis der skulle være andre der gik med købsplaner.

Jeg så lige at prisen nu er nedsat yderligere til 2599,- (mener det var
2999,- sidst jeg kiggede)