Re: [NOVICE] Trådløst net via PCMCIA ved svagt signal

Nils Grøngaard skrev:
Hej!

Jeg har købt mig en Zepto 3215 laptop og har som vist mange andre knas med det trådløse netkort. Så jeg har tænkt mig at lytte til de kloge og købe et PCMCIA-kort, fx SMC DWL-G630, som fås for rimelige 200 kr, og som en lidelsesfælle fik til at funke med Linux.

Nu døjer jeg med halvskidt signal fra boligforeningens trådløse netværk; jeg har allerede fået en særskilt boks, som skulle forstærke signalet, men i stuen falder det stadig ud jævnligt. Så derfor vil jeg høre, om der er forskel på forskellige netkort mht. hvor gode de er til at fange signalet? Kan man evt. få noget bedre mod en moderat merpris?

Så vidt jeg har fattet med mit lille novice-hoved er det 802.11g-standarden, vores trådløse net kører med (access pointet hedder Linksys WAP54G).

Måske et helt håbløst spørgsmål - eller er der nogen bud?

:-) Nils

Hvis du vælger at købe nyt externt wifi, så kan jeg anbefale zyxel AG220, som kan købes fx hos Zitech

/esni