Re: [NOVICE] Trådløst net via PCMCIA ved svagt signal

Martin Schlander skrev:

Michael Rasmussen wrote:
Ikke for at træde i såret. Men hvis andre overvejer at købe den
maskine, så må man konkludere at merprisen for at få indbygget intel
4965 netkort måske er værd at betale :-)

Det er faktisk et sådan kort, den leveres med som standard. Hvad tænker
du på?

Standard er intet wlan. Man kan tilvælge to forskellige varianter:
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=312&notebookid=673

Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit + kr 595,00

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG) + kr 370,00

Sidstnævnte dækker tilsyneladende over en mangfoldighed af chipsets som ikke
er testet med Ubuntu eller nogen anden distro.

I hvert fald kom der to gutter i workshoppen på samme dag med hver deres
zepto 3215w med indbygget kort. Den ene havde noget Atheros, den anden
noget Ralink, begge i varianter som ingen af de tilstedeværende hverken
kunne hugge eller stikke i - med native drivers.

Nils her, har tilsyneladende fravalgt de indbyggede kort til fordel for et
pcmcia-kort som også volder problemer.

Så jeg tænker efterhånden at merprisen for Intel-kortet er penge som er
givet godt ud, hvis der skulle være andre der gik med købsplaner.

Jeg så lige at prisen nu er nedsat yderligere til 2599,- (mener det var
2999,- sidst jeg kiggede)

Hej venner!

Tak for de hjælpsomme kommentarer!

Mon ikke min maskine er den ene af de to, du husker - der var i hvert fald en anden med en tilsvarende den første gang jeg var til workshop. Og ja, jeg mener at huske, at nogen fandt ud af, at der sad et Atheros-kort i min.

Men ja, jeg ville da have valgt Intel-kortet, hvis jeg havde kendt de problemer, det åbenbart kan give at vælge andet. Det er jo den slags lærepenge vi novicer må betale nogen gange :-(

Som sagerne står skulle jeg meget gerne gå fra workshoppen i morgen med en netforbindelse der duer. Jeg er nemlig lige startet på min afsluttende opgave på studiet, og i går blev min gamle bærbare Win-pc ramt af meget kritiske problemer. (Jeg har talt med en IT-mand, der vurderer at det kan være RAM'en, der har opgivet ævret, og med en tre år gammel bærbar er der vel desværre grænser for hvor meget der kan gøres/kan betale sig at gøre.)

Det korte af det lange er, at jeg først og fremmest meget gerne skal have en løsning der fungerer rimeligt pronto - hvad vil I sige jeg på den baggrund skal gå efter?

:-) Nils