Re: [NOVICE] Kubuntu lukker ikke ned

Jørgen Heesche skrev:

Rasmus Hansen wrote:
Jeg har lige opgraderet til den nyeste kubuntu-version. Problemet er at min laptop ikke vil lukker ned. Skærmen bliver sort, og forbliver i den tilstand indtil jeg tvinger den til at lukke ned på den ubehagelige måde:-/ Problemet er det samme hvis jeg prøver at genstarte. Jeg har kigget på kubuntus forum, for at se om der er andre med et ligende problem, men synes ikke det lader til det.

Det kunne være et ACPI-problem, og det er faktsk nævnt på Ubuntu forum.
Jeg har ikke laptop og kubuntu, men google-søgning:
Ubuntu 7.10 ACPI laptop enable shutdown
gav flere henvisninger; bla. dette link:
"Laptop does not switch off - Ubuntu Forums
trying Ubuntu 7.04 on Thinkpad 600E. acpi (or apm?) works correctly - Gnome shows the battery status, etc. When I shut down laptop, it does not smitched ...
ubuntuforums.org/showthread.php?t=410732"
Måske kan du bruge det?
Det er vist noget med grub: acpi on.

--
Med venlig hilsen