Re: [NOVICE] Trådløs t net via PCMCIA ved svagt signal

Frank Damgaard skrev:

On Mon, Apr 28, 2008 at 20:11:21 +0000, Nils Grøngaard wrote:

Nu døjer jeg med halvskidt signal fra boligforeningens trådløse netværk; jeg har allerede fået en særskilt boks, som skulle forstærke signalet, men i stuen falder det stadig ud jævnligt. Så derfor vil jeg høre, om der er forskel på forskellige netkort mht. hvor gode de er til at fange signalet? Kan man evt. få noget bedre mod en moderat merpris?

En anden løsning kunne være end trådløs USB , og så en 3-5 meter USB kabel
så kan "antenne" placeres der hvor der er bedst signal, ofte er det
jo ikke lige på skrivebordet....

Tak for tippet, Frank! Det primære problem i mit tilfælde synes at være en kombination af en bærende væg, der æder en del signal og så ellers afstand, fordi min lejlighed ligger perifert i ejendommen. Jeg er bange for at 3-5 m kabel i hvert fald ikke vil være nok til at komme forbi den bærende væg.

:-) Nils