Re: [NOVICE] Skift til større HD

SCJ wrote:

> OK for din device.map.
>
> Begge dine HDere har fået samme Disk Identifier. Det er sket ved
> brugen af "dd" til at kopiere /dev/hda, som jo også medtager MBR.
> Jeg ved ikke, om det fremover vil medføre problemer i dit tilfælde.
> Prøv med en ny tråd på novice ang dette.

Ved ikke endnu om identifiers giver bøvl.........men skal have den 160gb
fdisk'et sønder og sammen én af dagene.

> Vedr din partitionering af hda:
> Hvad med at ændre hda4 til en udvidet partition, som kan indeholde
> flere partitioner ?
> Det vil fremover give dig større fleksibilitet mht til ændringer.
> Hvis du gør det, så lav en af partitionerne på ca 10G, som kan
> bruges til installation og test af andre/nyere linux-versioner.

Fin idé, men mine eksperimentaldage er overstået for
nu......familieforøgelse sér du ;o) Ellers er der jo altid VMWare.....

> Windows - Jeg har ikke den store forstand på det.
> Jeg mener bare, at have læst, at der er STORE problemer med at
> få det til at virke fra andre diske end hda.

Mener jeg også at have læst......

> Du kan dog prøve at indskrive:

> i din fungerende grub.conf .

Niks. Gider ikke.......windows er død på min maskine, efter kun at have
overlevet i en del år, grundet muligheden for at spille nogle enkelte spil.
Nu er der kommet en PS3 på WANet herhjemme, og så snakker vi jo MythTV og
andet sjov.........der kommer nok flere tråde ;o)

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*