Re: [NOVICE] test af ændr et opsætning

On Mon, Apr 14, 2008 at 20:35:32 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Det er bedre at køre iso-8859-15 - det har et euro-tegn med og det
> franske oe.
>
> jeg ved ikke hvad ISO Nordic er for noget, hvis det er iso-8859-10 bør du

http://www.gar.no/home/mats/8859-10.htm
øjensynlig til Samisk/Eskimo udgave af "Nordic langauges".
også kaldet Latin-6

http://anubis.dkuug.dk/JTC1/SC2/WG3/docs/n415.pdf  :
"The set contains graphic characters used for
general purpose applications in typical office
environments in at least the following languages:
Danish, English, Estonian, Faroese, Finnish,
German, Greenlandic, Icelandic, Irish Gaelic (new
orthography), Latin, Lithuanian, Norwegian, Sámi
(but see Annex A.1, Notes), Slovene and Swedish.
"

> hurtigst miligt forlade dette. iso-8859-10 burde aldrig have været en
> standard. (værre end OOXML:-)

ja, lidt underligt noget, det virker som en "opsamling" af hvad man
manglede af tegn til visse mindre sprogområder.
Mystisk nok er alle sprog dækket af et af tegnsættene fra Latin 1-5 ,
så Latin-6  må være et "nordisk" forsøg på et nordisk union-tegnsæt ?

--
mvh Frank Damgaard  |