Re: [NOVICE] Skift til større HD

Stig Mogensen wrote:
Jeg ville opgradere til en større HD, og satte den nye i som /dev/hdb og
kørte;

dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

som fungerede fint. Jeg kører nu på den større HD. Men den gamle HD var på
160gb, og den nye på 500gb. Men jeg kan stadig kun finde 160gb på min HD?.

Jeg får;

tux stig # fdisk /dev/hda

Command (m for help): p

Disk /dev/hda: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x4a433ac3

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1   *           1           4       32098+  83  Linux
/dev/hda2               5        3828    30716280    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/hda3            3829       11829    64268032+  83  Linux
/dev/hda4           11830       19929    65063250   83  Linux

Command (m for help):
Hvor min root partition er hda4. Hda2 og hda3 kan slettes.

Hvordan kommer jeg omkring dette?.

Du kunne prøve at læse dette:
Migration of a Linux installation from a old to a new bigger disk.
http://crashrecovery.org/CrashRecoveryKit/iso/2.4.24/HOWTO.resize2fs.html

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche