Re: [NOVICE] Skift til større HD

Det ser ud til at være lidt mere bøvlet end først antaget - men jeg giver
ikke op ;o)

Jeg er tilbage på den "gamle" 160GB HD, og kører med den nye 500GB HD som
slave(/dev/hdb). Jeg har oprettet partitioner til boot og root, i samme
størrelse på hdb, som der er på hda, og DDet dem over som følger;

dd if=/dev/hda1 of=/dev/hdb1
dd if=/dev/hda4 of=/dev/hdb2

og det kørte fint. Jeg mountede /dev/hdb og ændrede grub.conf, og etc/fstab,
så det skulle fungere.

Men når jeg booter med hdb2 som root, får jeg fejl om "bad superblock" -
noget tyder på at dd ikke fungerede??!.

fdisk -l siger;

Disk /dev/hda: 163.9 GB, 163928604672 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 19929 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x4a433ac3

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1               1           4       32098+  83  Linux
/dev/hda2   *           5        3828    30716280    c  W95 FAT32 (LBA)
/dev/hda3            3829       11829    64268032+  83  Linux
/dev/hda4           11830       19929    65063250   83  Linux

Disk /dev/hdb: 500.1 GB, 500107862016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 60801 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x4a433ac3

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hdb1   *           1           4       32098+  83  Linux
/dev/hdb2               5        8104    65063250   83  Linux

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*