Re: [NOVICE] Skift til større HD

SCJ wrote:

> Du skal skrive root(hd0,1) idet dit ROD-katalog ligger der.

Jeps.....og så fungerer det. Men gad vide hvorfor det fungerede før, med
root(hd0,0) når / lå på hda4 ?. Nu ligger / på hda2, men der kan ikke
bootes, medmindre grub peger på root(hd0,1).

> Hvad har du gjort, for at få grub til at starte på den nye disk, som hda ?
> Henvisningen i dennes MBR må jo på en eller anden måde være tilrettet.

Skiftet den nye HD til at være primær, og den gamle som slave. Så bootede
min gamle Gentoo på den nye HD ;o) Da sejrsrusen havde lagt sig, havde cp
kommandoen ikke fået det hele over. Så jeg gjorde pokker i det, bootede på
Knoppix, og kørte

dd if=/dev/hdb4 of=/dev/hda2

Det spiller bare nu. Nu pusler jeg med fdisk, for at lave partitioner o.m.a,
og skal have klargjort den gamle 160gb HD til swap, sambashare og andre
herligheder.

> ps. jeg er lige nu i Sverige på en trådløs opkobling, som ikke altid er
> helt stabil.
>     såeeee - Jeg kan være lidt "fraværende" ind imellem .

Ingen ballade dér.....jeg takker for den hjælp jeg kan få  :-D

Tak !

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*