Re: [NOVICE] installation m islykket - PCen i baglås

On Wed, Apr 09, 2008 at 14:08:07 +0200, Allan Madsen wrote:

> Hejsa blander mig lige lidt i tråden, for jeg har prøvet det sammen med
> dvd'er hvor jeg har hentet iso filen.
>
> Og fik den samme fejl med at der bare var sort skærm, og den ikke kom
> vidre.
>
> Jeg hentet dem flere gange checked checksum osv alt var i orden, og ja
> brugt flere dvd skiver på det.

> Tilsidst hentede jeg en cd iso fil, og ja så virkede det.
>
> Det var jo en ide du kunne prøve også, hvis du har mulighed for det.

Problemet er sikkert brændingen af DVD der er for dårlig
evt. kombineret med dårligt mærke medie.

Det kan også være DVD drevet, specielt DVD drev til laptops
syntes jeg har begrænset holdbarhed... ;(

PS.

Under windows kan man få Nero CD/DVDspeed som også kan lave
en kvalitetstest af mediet. Det er dog ikke alle DVD  brændere
som understøtter at man kan udlæse kvalitetsdata på skiven.
Ofte finder man ud af at 16xDVD skiver skal brændes med kun
6x eller 8x for at give gode "brændringer".

Til Linux findes qpxtool http://qpxtool.sourceforge.net/
(den virker også kun med nogle mærker DVD drev)

--
mvh Frank Damgaard  |