Re: [NOVICE] Skift til større HD

Den Tue, 22 Apr 2008 23:16:08 +0200
skrev Stig Mogensen <sslug@sslug> :

> Never mind.....jeg er tilbage på hjemmebane ;o)
>
> /Stig

OK for din device.map.

Begge dine HDere har fået samme Disk Identifier. Det er sket ved
brugen af "dd" til at kopiere /dev/hda, som jo også medtager MBR.
Jeg ved ikke, om det fremover vil medføre problemer i dit tilfælde.
Prøv med en ny tråd på novice ang dette.

Vedr din partitionering af hda:
Hvad med at ændre hda4 til en udvidet partition, som kan indeholde
flere partitioner ?
Det vil fremover give dig større fleksibilitet mht til ændringer.
Hvis du gør det, så lav en af partitionerne på ca 10G, som kan
bruges til installation og test af andre/nyere linux-versioner.

Windows - Jeg har ikke den store forstand på det.
Jeg mener bare, at have læst, at der er STORE problemer med at
få det til at virke fra andre diske end hda.
Du kan dog prøve at indskrive:

> title=Windows 2000 Professional SP4
> rootnoverify (hd1,1)
> makeactive
> chainloader +1

i din fungerende grub.conf .

Virker det ikke, så prøv med en tråd i novice.

Stig C.

  Talking about Free Software and Open Source, - Why not Free Tibet and Open China ?
                          http://thecolororange.net/dk/page-2